Hörlurar till mobilen

Telia köper in sig i Zound Industries

Operatören Telia har investerat i Zound Industries för att stärka erbjudanden till konsumenter.

Publicerad Uppdaterad

Zound Industries är företaget bakom varumärken som Marshall, Molami, Coloud och Urbanears, med främst hörlurar men även mobilskal och högtalare i sin produktportfölj. Nu meddelar Telia att de förvärvar en ägarandel i Zound Industries. Hur stor denna andel är eller vilka summor det är tal om har inte offentliggjorts. 

- Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga upplevelse när de använder våra tjänster och musik är en viktig del i detta. En bra kundupplevelse kräver inte bara bra täckning och hög kvalitet på prylarna som används, men också funktionella tillbehör som Zound Industries snygga hörlurar och överlägsna kvalitet på högtalare”, säger Lars Roth, chef för den nya enheten Innovestments på TeliaSonera. Genom att investera i Zound Industries tar vi nästa steg i vår strategi att arbeta med partnerskap för att erbjuda våra kunder det senaste och snyggaste för att få ut maximalt av den uppkopplade livsstilen.

- Affären är ett perfekt tillfälle för oss att nå ut till den modemedvetna användaren av telekomtjänster, säger Pernilla Ekman, vd för Zound Industries. Vi kan redan se en rad spännande möjligheter genom att kombinera styrkorna från våra företag. Zound Industries har haft en stark tillväxt de senaste åren och genom partnerskapet med TeliaSonera förväntar vi oss att tillväxttakten ökar ytterligare.