Smarta hemmet

  • Tile är en liten Bluetooth-tracker som ska hjälpa dig att hålla reda på nycklarna eller luren.

  • Det verkar som om Tomtom har svaret på vad som är nästa steg för stegräknarna.

  • Laurastar slår på stort under IFA och lanserar världens första uppkopplade strykjärn. Och nej, vi hajar inte heller poängen.

"Alla linjer upptagna för tillfället"

Nokia ska lösa supportproblem

Det har varit stora problem för den som försökt komma i kontakt med Nokias support. Nu lovar dock tillverkaren att en förbättring är på väg.

Publicerad:

1 feb 2013 - 16:18

Uppdaterad:

1 feb 2013 - 16:18

Den senaste tiden har den som försökt komma i kontakt med Nokias telefonsupport haft stora svårigheter att göra det. Det har både vi på Mobil och de läsare som hört av sig i ärendet märkt. Istället för att hamna i telefonkö har man mötts av beskedet att alla linjer är upptagna och att man ombeds försöka igen vid ett senare tillfälle, om samtalet alls kopplats upp. Under två dagar har vi provat att ringa 28 gånger till Nokias support och endast fyra av dessa samtal gick fram. Samtalen har varit fördelade jämt över kundtjänstens öppettider och läsare som hört av sig har försökt betydligt längre period utan att lyckas komma i kontakt med supporten.

Nu har vi talat med Søren Enø som är chef för Nokia Care i Sverige och frågat vad det här beror på.

– Vi håller på att byta system och har blivit lovade att det här problemet ska vara löst på måndag.

Vi har ringt ett trettiotal samtal de senaste dagarna där bara ett fåtal kommit fram och läsare som hört av sig har försökt betydligt längre tid.

– Ja, det här är ett problem som funnits i ett par veckor nu, men som vi som sagt arbetar hårt på att lösa. Istället för att samtalet avvisas ska man efter systembytet hamna i en telefonkö i väntan på nästa lediga kundtjänstmedarbetare.

Finns det några alternativ för den som inte kommer fram direkt på telefon, men vill ha hjälp av er?

– Vi arbetar en hel del med sociala medier där vi kan ha kontakt med och hjälpa våra kunder utöver telefonsupporten och våra forum på nokia.com.

Senaste Apple-testet

Färskaste Android-testet

Senaste Windows-testet

Spännande tillbehör

Senaste Samsung-testet

Senaste Sony-testet

Nya surfplattor

Heta armband och klockor

Senaste telefon-testet

 
  • Snapholes?

    Spectacles, Snapchats nya uppkopplade 130 dollars-solglasögon, lanseras som en ”rolig grej”. Men det kanske finns en större plan bakom den nya fokusen.

    27 sep 2016 - 13:38
  • Ios 10.0.2

    Utan uppdateringen kan kontrollknapparna på Iphones nya digitala hörlurar sluta att reagera.

    27 sep 2016 - 08:00
  • Klarsynt av Sony

    Sony Xperia XZ innebär en nyordning på flera sätt. Framför allt är det tydligt när vi tittar på kameran och på designen.

    27 sep 2016 - 06:34

Mest kommenterat

Hetaste apparna

  • Genialiskt och idiotiskt

    I början av nästa år kommer man att kunna styra levande ljus med hjälp av mobiltelefonen.

    23 sep 2016 - 14:00
  • Snabbare?

    En ny funktion i Google Photos gör att man delar bilder direkt till personer istället för via tjänster som tidigare. Dessutom har den automatiska ”filmskaparen” fått en uppdatering.

    23 sep 2016 - 12:00
  • Hemligt?

    En konceptmobil utan traditionella knappar försvann lika snabbt som den dök upp. Men en video på konceptet hade hunnit hitta nya hem innan dess.

    23 sep 2016 - 10:00

Sidor

Tipsa Mobil

Vi vill ha en kontinuerlig dialog med dig som besöker mobil.se.

Skicka gärna ett mail om du har ett hett tips eller nåt spännande att berätta.

Om Mobil

Mobil är Sveriges ledande tidning och sajt inom området mobil kommunikation. 

Tidningen och sajten riktar sig till dig som skall köpa nya mobila prylar eller tjänster och dig som vill hålla koll på vad som händer i den mobila världen eller som jobbar inom mobilbranschen.

Mer om Mobil här.

Vi är Mobil

Kontakta Mobils redaktion.

Du hittar vår kontaktinformation här.

Mobils nyhetsbrev

Vårt dagliga nyhetsbrev håller dig uppdaterad om vad som händer i mobilbranschen.

Registrera dig här!