Läs testet

Smarta hemmet

"Alla linjer upptagna för tillfället"

Nokia ska lösa supportproblem

Det har varit stora problem för den som försökt komma i kontakt med Nokias support. Nu lovar dock tillverkaren att en förbättring är på väg.

Publicerad:

1 feb 2013 - 16:18

Uppdaterad:

1 feb 2013 - 16:18

Den senaste tiden har den som försökt komma i kontakt med Nokias telefonsupport haft stora svårigheter att göra det. Det har både vi på Mobil och de läsare som hört av sig i ärendet märkt. Istället för att hamna i telefonkö har man mötts av beskedet att alla linjer är upptagna och att man ombeds försöka igen vid ett senare tillfälle, om samtalet alls kopplats upp. Under två dagar har vi provat att ringa 28 gånger till Nokias support och endast fyra av dessa samtal gick fram. Samtalen har varit fördelade jämt över kundtjänstens öppettider och läsare som hört av sig har försökt betydligt längre period utan att lyckas komma i kontakt med supporten.

Nu har vi talat med Søren Enø som är chef för Nokia Care i Sverige och frågat vad det här beror på.

– Vi håller på att byta system och har blivit lovade att det här problemet ska vara löst på måndag.

Vi har ringt ett trettiotal samtal de senaste dagarna där bara ett fåtal kommit fram och läsare som hört av sig har försökt betydligt längre tid.

– Ja, det här är ett problem som funnits i ett par veckor nu, men som vi som sagt arbetar hårt på att lösa. Istället för att samtalet avvisas ska man efter systembytet hamna i en telefonkö i väntan på nästa lediga kundtjänstmedarbetare.

Finns det några alternativ för den som inte kommer fram direkt på telefon, men vill ha hjälp av er?

– Vi arbetar en hel del med sociala medier där vi kan ha kontakt med och hjälpa våra kunder utöver telefonsupporten och våra forum på nokia.com.

Senaste Apple-testet

Färskaste Android-testet

Senaste Windows-testet

Spännande tillbehör

Senaste Samsung-testet

Senaste Sony-testet

Ios - senaste testet

Nya surfplattor

Heta armband och klockor

Senaste telefon-testet

 

Mest kommenterat

Hetaste apparna

  • Data

    Google har lanserat ett nytt verktyg där du kan se vilken data som företaget registrerar när det kommer till din mobilanvändning.

    30 jun 2016 - 10:21
  • Fickladdning

    Företaget bakom den teknikanpassade ”The World’s Best Travel Jacket” har lanserat en hel kollektion på Kickstarter.

    29 jun 2016 - 16:49
  • 6 GB RAM

    ZTE har nu officiellt lanserat företagets senaste toppmodell i Kina.

    29 jun 2016 - 15:08
  • Skal

    Sandisk Ixpand är ett alternativ för den som behöver mer lagringsminne men kan leva med extra tjocklek och tyngd.

    29 jun 2016 - 12:05
  • Stor lista

    Nu är det dags för den där tiden på året när många tar lite längre ledighet och hittar på allehanda upptåg ute i naturen. Såvida sommaren inte regnar bort såklart. Oavsett väder finns det en uppsjö olika prylar som förgyller sommaren och givetvis är många av dem kopplade till den pryl du ändå alltid har med dig, mobilen. Här har vi samlat en hel hög mer eller mindre nödvändiga, men för det mesta ganska roliga, manicker och apparater som gör din sommar lite somrigare.

    29 jun 2016 - 12:00
  • Hipsterfavorit

    Bilddelningstjänsten Instagram meddelar att de nu har över en halv miljard användare.

    29 jun 2016 - 08:00

Sidor

Tipsa Mobil

Vi vill ha en kontinuerlig dialog med dig som besöker mobil.se.

Skicka gärna ett mail om du har ett hett tips eller nåt spännande att berätta.

Om Mobil

Mobil är Sveriges ledande tidning och sajt inom området mobil kommunikation. 

Tidningen och sajten riktar sig till dig som skall köpa nya mobila prylar eller tjänster och dig som vill hålla koll på vad som händer i den mobila världen eller som jobbar inom mobilbranschen.

Mer om Mobil här.

Vi är Mobil

Kontakta Mobils redaktion.

Du hittar vår kontaktinformation här.

Mobils nyhetsbrev

Vårt dagliga nyhetsbrev håller dig uppdaterad om vad som händer i mobilbranschen.

Registrera dig här!