159 miljoner i sjön?

Publicerad Senast uppdaterad

Det har gått några veckra veckor nu sedan Telia bytte ut sin logotype. Det känns som om Telia har kastat bort en klassisk fin logotype och flera decenium där man byggt runt sitt namn och logotype. Vem kan glömma de orangefärgade bilarna som åkte runt med "Televerket" skrivet efter sidorna. När sedan Televerket blev Telia skakade vi på huvudet, men förstod samtidigt att det handlade om ett internationellt namn som fler än vi i Sverige skulle förstå. Det tog sin tid att acceptera, men det är inget att säga om längre. Men när vi väl börjat älska Telia och dess blåa fina färg med den gamla kronan och de där blixtrarna som fanns runt kronan, ja då kastar företaget ut den för något nytt som ser förskräckligt ut. Den nya Telia-loggan blir inte vackrare för varje dag. De enda som bör känna sig som hemma är de som regelbundet använder sig av Thai Air. Samma typsnitt och samma färg. Och varför gör man då allt det här, jo vi snackar förstås börsintroduktion.

Tvivlar på att den nya loggan kommer höja aktievärdet, men säg det till Telias chefer.

Såg samtidigt att Investor också bytt logotype, och Oddset har gjort samma sak.

Inget är som förr. Nu finns inte ens PG kvar i Oddsetreklamen längre. Han blev för utjatad sägs det. Ut med PG, ut med loggan och in med nya trendiga saker i stället.

Tänk att det sen finns folk som tycker att jag är motståndare till nya saker. Att jag är rädd för främmande saker. Förstår inte alls vad de menar...

Trevlig helg

Niclas Lidström, Chefredaktör