Dubbelfakturerad Tre-kund fick numret avstängt

Publicerad Uppdaterad

- Hur tror du mina jobb-kontakter reagerar när dom får höra att linjerna är avstängda? undrar han.

Christer bytte för ett tag sedan från Tre fri 300 till Tre fri 150. Men när räkningen kom ville Tre ha betalt för båda abonnemangen. När Christer hörde av sig till kundtjänst lovade det att fixa saken och att makulera den felaktiga delen av räkningen. Christer skulle bara behöva betala för sitt nya abonnemang.

Men räkningarna fortsatte att gälla både det gamla och det nya abonnemanget. Christer hörde av sig igen. Och åter igen blev han lovad att saken skulle ordnas. Han skulle inte behöva betala för ett abonnemang han inte hade. Christer trodde att saken äntligen var ordnad, men då slutade hans telefon att fungera. Tre hade stängt av alla hans tre mobilabonnemang.

- Det är därför jag blir så förbannad, när de ber om ursäkt på tisdagen och klipper linan på onsdagen, säger han.

- Det här är vårt ansvar och det ligger helt på oss, säger Elisabeth Lennhede som är informationsansvarig på Tre.

Hon beklagar det inträffade och säger att det beror på en spärr i systemet som slog till efter tre månaders obetalda räkningar. Detta trots att det fanns en notering om att Christer skulle slippa betala.

Enligt Elisabeth Lennhede behöver kunder inte oroa sig för att få dubbla fakturor.

- Det här ska inte hända. Och jag har inte hört om det tidigare.

På fredag kväll sattes Christers abonnemang igång igen. Som kompensation har han erbjudits en månads abonnemang gratis, men han och Tre är fortfarande inte överens.