Fejkade sin död för att slippa abonnemang

Istället för att köpa sig fri från kontraktet med sin mobiloperatör beslöt sig en amerikansk man för att fejka sin egen död.

Publicerad Senast uppdaterad

Det var en av operatören Verizon Wireless kunder som tog till en drastisk metod för att slippa ifrån sitt abonnemang. Efter att han råkat ut för allt för många tappade samtal och telefoner som han tyckte fungerade dåligt ville Corey Taylor bryta kontraktet, uppger Washington Post.

Han ville inte betala de 175 dollar (cirka 1300 kronor) som det skulle kosta honom att avbryta abonnemanget innan bindningstiden gått ut. Så efter att ha fått veta att operatörer kan annulera kontrakt om kunden avlider beslöt han sig för att fejka sin egen död. Han förfalskade en dödsattest och fick en vän att faxa det till Verizon.

- Jag tänkte, vad har jag att förlora förutom en telefon som jag avskyr? sa Taylor till Washington Post.

Men på Verizon lät man sig inte luras av den falska dödsattesten. Taylor verkade dock relativt nöjd trots att han avslöjades.

- Jag kan slå vad om att jag sände ett tydligt budskap om hur mycket folk avskyr att vara låsta till telefoner som inte fungerar, sa Taylor efter avslöjandet.