Gratis samtal med reklam har lockat 100 000

Nu har brittiska gratisoperatören Blyk lockat fler än 100 000 kunder. Expansionen till fler länder är redan inledd.

Publicerad Senast uppdaterad

Kunderna får erbjudanden och svarar på undersökningar via sms. De får som tack 217 gratis sms per månad samt en knapp timmes samtalsminuter. Inledningsvis, när tjänsten lanserades i Storbritannien i höstas var man tvungen att bli inbjuden av någon befintlig kund för att bli antagen. Nu är antagningskraven inte lika hårda, men ålderskravet på 16 - 24 år står fast och är den målgrupp som Blyk erbjuder sina annonsörer. Tidigare i år meddelade Blyk att man skulle lansera tjänsten även i Nederländerna, men där finns än så länge bara möjlighet att föranmäla sig.

Ännu finns inga planer på att lansera tjänsten i Sverige, men i en tidigare intervju med Mobil har Leif Fagelstedt på Blyk sagt att Sverige inte står först på listan.