Inför lanseringen av nästa toppmodell

HTC i Twitter-attack mot nya Samsung Galaxy S5

HTC ger sig på ärkekonkurrenten Samsung i en ny pr-kampanj på Twitter.

Publicerad Uppdaterad

HTC vill att du ska glömma allt om nya Galaxy S5, och istället ha ögonen på ett datum i slutet av mars då uppföljaren till HTC One ska visas upp.

För att göra det tydligt har HTC:s pr-avdelning spånat fram en inte helt sofistikerad, men rätt rolig pr-kampanj som sprids nu vid sociala nätverket Twitter.

Den taiwanesiska tillverkaren sparar inte på krutet i kampanjen, och hävdar att många som förbokat Galaxy S5 kommer att ångra sig på lanseringsdagen av HTC:s nya flaggskepp.

I och med kampanjen hoppas HTC också lägga beslag på begrepp ”One-upped”, vilket konkret betyder att man överträffar någon annan. I det här fallet behöver du inte vara raketforskare för att förstå vad det är HTC menar att de ska överglänsa.

HTC avslöjar inga konkreta detaljer om den kommande toppmodellen. Däremot finns en hel del vaga antydningar om att telefonen kommer utmärka sig när det gäller stil, ljud och bildkvalitet - vilket stämmer bra överrens med ryktena om uppföljaren ska få en större skärm.

Meddelandet ”Pedal to the METAL” går även att tolka som att den nya prestandamodellen ska få ett hölje av metall, liknande den som One-modellen har.

[Uppdatering] Strax efter Galaxy S5-lanseringen vidarebefodrade Jason Mackenzie, chef för HTC i Amerika, en tweet där baksidan på Samsungs nya toppmodell jämförs med ett plåster.