I de mobila kanalerna finns läsarna, tittarna och de nya pengarna för 2011. Välkommen till årets viktigaste event för mediabranschen. Media Blir Mobilt 2011 går av stapeln den 24 februari i Stockholm.
Mobil media exploderar i Sverige under 2011. Appar har snabbt blivit ett ord på allas läppar och att konsumera media i mobilen är inte längre en fluga, det är normalt. Surfplattorna med Apples Ipad i spetsen har landat på svenska marknaden och öppnar nya möjligheter. Och smarta och uppkopplade mobiler säljer bättre än någonsin.
I de mobila kanalerna finns läsarna, tittarna och de nya pengarna 2011. Men hur formar vi affärsmodellerna som ska ge framtidens intäkter? Vilka är de lyckade casen? Vilka är misstagen du bör undvika?
Tillsammans med internationella och svenska experter söker vi svaren på Media Blir Mobilt den 24 februari i Stockholm. Klicka här för att anmäla dig!
Annons
Plats: Bygget, Norrlandsgatan 11
Annons
Tid: 13.00-17.00
Pris: 2450:- (i priset ingår även en årsprenumeration av tidningen Mobil Business)
KEYNOTE: Chris Thorpe (UK), entreprenör och digital mediaexpert, (fd The Guardian och MySpace)
Chris Thorpe har jobbat med bland andra The Guardian, MySpace samt Vogue UK och är nu aktuell med en än så länge hemlig internationell startup för Iphone och Ipad (som han berättar om på Media Blir Mobilt). Han kommer att dela med sig av sina viktigaste lärdomar kring att forma innehåll och affärsmodeller för Iphone, Ipad och andra mobila kanaler.
KEYNOTE: Jan Helin, chefredaktör Aftonbladet
Aftonbladet tog tidigt en tätposition när det gäller mobila satsningar i Mediesverige. Chefredaktör Jan Helin ger sin syn på de mobila möjligheterna.
Ludvig Linge, grundare TAT, The Astonishing Tribe (numera Research in Motion)
Svenska designundret TAT har nått stora framgångar världen över och skapat gränsnitt till de flesta av världens största mobiltillverkare. De fick stor uppmärksamhet för att de skapade gränssnittet för den första versionen av Googles Android. I höstas köptes TAT av kandensiska Blackberry-tillverkaren Research In Motion för en stor summa pengar. De jobbar bland annat med den mycket omtalade surfplattan Blackberry Playbook. Hampus komer at dela med sig av sina insikter om hur användarna interagerar med smarta mobiler och surfplattor - nu och i framtiden.
Hanna Stjärne, Sveriges Radio.
Hanna Stjärne har gjort en av de mest omfattande analyserna av morgondagens mediemarknad i rapporten Framtidsutredningen.
Johan Ronnestam, grundareJajdo
Johan Ronnestam är en av Sveriges mest uppskattade talare och auktoriteter när det gäller nya kreativa vägar till konsumenter och användare. Microsoft Indikat har utsett Johan Ronnestam till den mest inflytelserika personen inom digital kommunikation. På hans cv finns många nyskapande och intressanta projekt - men på Media Blir Mobilt kommer Johan Ronnestam presentera sitt nya företag Jajdo. Jajdo ska bygga barnvänliga appar för Ipad och på vårt seminarium delar Johan Ronnestam med sig av sina tankar och idéer kring hur plattan som kanal skapar nya möjligheter för digital kommunikation och lek.
Krister Karjalainen, Head of Digital, Brand Operations Proctor & Gamble.
Proctor & Gamble är en av världens största annonsörer
Nils Öhman, DN+
Ansvarig för satsningen på Ipad med appen DN+.
Henric Ehrenblad, grundare och COO, Widespace
Svenska mobila annonsnätverket Widespace skördar framgångar internationellt och Henric Ehrenblad kommer att dela med sig av sina insikter kring den mobila annonsmarknaden.
Fler talare kommer att adderas till programmet löpande under de närmaste veckorna.