Ny Armanitelefon med musikfokus

Den marginellt användbara Armanimobilen från Samsung var tydligen tillräckligt framgångsrik för att motivera en uppföljare. Den nya mobilen som fått namnet Night Effect ser dock ut att ha mer gemensamt med Soul-serien än med föregående Armani-mobil.

Publicerad Senast uppdaterad

Emporio Armani Samsung-mobilen Night Effect (vi nöjer oss med bara Night Effect va?) har till skillnad från föregångaren inte pekskärm, utan vanliga knappar. Skärmen är i stället en oled-skärm, vilket brukar borga för skärpa och längre batteritid.

Night Effect anspelar på de ljuseffekter i grönt, rött och blått som spelar längs telefonens sidor när det ringer (var det inte det Nokias och Sony Ericssons mobiler ägnade sig åt för fyra år sedan?). Telefonen ska vara designad för dem som älskar nattlivet, en grupp som sägs sammanfalla med armanis kundkrets.

Att telefonen har visst fokus på musik framgår av knapparna för styrnig av musiken som sitter på telefonens sida. Till skillnad från den förra Armani-mobilen har Night Effect också plats för minneskort, utöver det inbyggda minnet på 120 megabyte. Hörlursuttag finns för vanliga 3,5 mm-hörlurar. Andra musikfunktioner är fm-radio och Shazam ID, en variant på Sony Ericssons Track ID för musikigenkänning.

Övriga egenskaper är turbo-3G på 3,6 Mbit/s, fyrbands-gsm med edge och en kamera på 3,2 megapixel. På bild ser telefonen ut att ha ett borstat metallskal, men enligt Samsung ska telefonen ge en mjuk gummiaktig känsla vid beröring. Telefonen ska finnas att köpa i november för cirka 3700 kronor.

armani2b_l.jpg

Typ: trippelbands-3g med turbo-3g, fyrbands-gsm

Mått: 114,9 x 47,4 x 11,95 mm

Skärm: 2,2-tums oled-skärm med 256 000 färger.

Kamera: 3,2 megapixel

Pris: 3700 kronor

I butik: november