Tre snabba:
Priskoll hos Amazon, Ipad-tidningar och app-marknadsföring
Nyhetsmedierna laddar för Ipad och läsplattor, Amazon gör köpprocessen än mer mobil och långläsning om app-marknadsföring för Iphone.
En liten round up av intressanta spår just nu:
Tidningar på läsplattor
Imorgon håller Bonnier en pressträff där de presenterar hur deras dagstidningar kommer se ut på Ipad. Och News Corp jobbar hårt på sin Ipad-exklusiva utgåva Daily som väntas presenteras tillsammans med Apple om ett par veckor. Denna artikel på Techcrunch ställer frågan hur en tidning på Ipad ska se ut och kommentarerna ger en översikt över vilka tankar och ideér som finns där ute. I alla fall hos Techcrunch-geeksen.
Priskoll i Amazons Iphone app
Nu kan Amazons appanvändare prisjämföra produkter i fysiska butiker genom att scanna streckkoder, ta en bild med mobilkameran eller göra textsökningar. Appen klarar även röstigenkänning (på engelska då antar man). Är varan billigare på Amazon kan man köpa den med ett klick. Det finns flera andra appar som kan använda för priskoll som till exempel svenska Prisjakt. Men det är onekligen tungt när Amazon gör det eftersom köpprocessen efter en priskoll kan bli så extremt kort och smidig (ett klick).
Vad krävs för att nått med sin app?
App Store är det överlägset bästa marknadsföringskanalen för appar för IOS. Så behövs uppmärksamhet i teknikpressen och bloggar egentligen för den som vill nå ut med en app? Ja, kanske. Fast inte på det sätt man tror. Robert Scoble skriver långt och faktaspäckat om IOS som plattform för app-utvecklare. (Via: Jardenberg)