Nätbrister

Tele2 lanserar felrapporterings-app

[Uppdaterad 17.38] Nu släpper Tele2 en app för Android och Iphone som ska göra det lättare för kunder att direkt rapportera fel i nätet.

Publicerad Senast uppdaterad

Med appen Tele2 Fixit ska det bli lättare för operatörens kunder att rapportera fel direkt när man drabbas av dem. Tele2 skriver i ett pressmeddelande att appen finns för Iphone och Android men i skrivande stund har vi inte kunnat hitta appen i Android Market, men på Tele2:s pr-byrå uppger man att Android-versionen av appen ska bli tillgänglig under morgondagen.

Iphone-versionen har vi dock kunnat ladda ner. Att amäla ett fel görs i tre steg där man börjar med att tala om vilken typ av problem som man har råkat ut för, exempelvis brutet samtal, dåligt ljud eller ingen datauppkoppling.

I nästa steg får man ange om man befann sig utomhus, inomhus eller "på resa" när felet uppstod. Man kan även markera på en karta var man befann sig när felet uppstod. När vi provkör appen kan vi dock konstatera att inladdningen av kartbilden ibland tar väldigt lång tid. 

I sista steget får man se och godkänna det som skickas till Tele2 och även om man inte sett någon karta innan man går vidare så finns gps-koordinater med bland uppgifterna.