Tre skriver på för bra marknadsföring
Tre är den första operatören som skrivit under på Konsumentverkets regler för marknadsföring. Överenskommelsen i sig består mestadels av sådant som kan tyckas vara självklart. Till exempel slås det fast att reklamerbjudanden måste vara lagliga och hederliga. Dessutom får den som gör reklam för ett abonnemang inte överdriva mobilnätets täckning eller erbjudandets förmånlighet.
Georg Ebert, pressansvarig på Tre, instämmer i att det mesta är självklart, men tycker ändå att det kan vara en poäng med det.
-Det är bra att det är formaliserat, framförallt om kampanjer ska fram fort.
Han säger att det som står i överrenskommelsen inte är något nytt utan sådant som man även tidigare har hållit sig till, men när nya reklamkampanjer ska utformas kan punkterna i överenskommelsen ändå vara bra att ha.
Även Helena Westin, nordisk marknadsdirektör på Tre, menar att överenskommelsen reglerar sådant som man redan idag håller sig till och att man aldrig har något att vinna på att vara otydlig i marknadsföringen.
- Varje gång man lurar en kund så hugger man sig själv i ryggen, säger hon.