Affärsuppgörelser

Wordfeud får svenska annonser

Annonsnätverket Widespace har ingått avtal med Håkon Bertheussen, skaparen av världens just nu mest omtalade mobilspel.

Publicerad Senast uppdaterad

Nu börjar det norska appundret Wordfeud visa svenska anonnser genom startupbolaget Widespace. Exklusivitetsavtalet gäller endast Sverige, men Widespace kommer även att expandera utanför den svenska marknaden så snart som det praktiskt är möjligt, enligt COO Henric Ehrenblad.

Vilka annonstyper komemr ni att använda er av?

- Dels "Splash", det vill säga helskärm när appen laddas och efter man lagt ett drag, men sedan även panorama-banner (fiskpinne), som kommer visas längst ner. Vi kommer att visa exempelvis kartor och kuponger, samt även nyttja expanderande format.

Hur stor blir den här affären för Widespace?

- Det här blir den mobila kanal i Sverige som har störst räckvidd, det finns ingen motsvarighet även om man jämför med större mobila nyhetssajter.

Vad är anledningen till att Hakon Bertheussen väljer just er?

- Det Hakon förväntar sig är så klart att han kan öka sin intjäning, något som vi nu får leva upp till. Han arbetar med ett par andra annonsnätverk utomlands, men i Sverige är relevansen högst med oss. Men sedan är valet av nätverk även kopplat till säljtyp, styrning och produktutbud.

Spelar du själv?

- Ja absolut, jag har just nu 7 pågående matcher!

Källa