- Vi har fler uppgifter än våra konkurrenter och vi har ett intelligentare system för uppdateringar, säger David Sandgren på hitta.se.
Han uppger att man har numren till omkring 5 miljoner mobilabonnenter och 4,5 miljoner abonnenter i det fasta nätet. Just när det gäller mobilabonnemangen säger han att uppgifterna kanske inte alltid är fullständigt aktuella. Hitta.se hämtar uppgifterna från operatörerna och enligt Sandgren har de inte alltid aktuella uppgifter till exempel när det gäller bostadsort. Därför tycker han att man ska använda sig av den möjlighet som finns på sajten att uppdatera sina egna uppgifter. Den funktionen ska förändras inom några dagar för att bli mer lättanvänd, enligt Sandgren.
När Mobil testade kunde man få intrycket av att det gick att ändra uppgifter utan att någon kontroll gjordes av att man inte ändrade andras uppgifter, men så är inte fallet. När en ändring matats in skickas först ett brev till den person ändringen gäller. Om man inte tar kontakt med hitta.se inom en viss tid anses man ha verifierat ändringen och då ändras uppgifterna på webbplatsen.