Många sålda enheter

Succé för Pebble

Den smarta klockan Pebble är en av de mest kända smarta klockorna och den visar sig ha sålt riktigt bra också.

Publicerad Uppdaterad

Pebble är känd för många saker. Det är en av de mest framgångsrika kampanjerna på Kickstarter (och bland Crowdfunding i allmänhet). Den är en av de mest kända smarta klockorna på marknaden idag (av de få som faktiskt säljs). Efter CES stod det även klart hur pass långt före företaget ligger, då Pebble Steel av många ansågs vara den mest intressanta smarta klockan från mässan, trots att det var samma mjukvara i ett nytt skal.

Men hur går det för företaget egentligen? Tydligen har de 400 000 orsaker att fira just nu, för det är så många enheter de sålde under förra året. Det berättade Pebbles VD, Eric Migicovsky, i en intervju med CNN Money nyligen. I år räknar de med att kunna dubbla sin omsättning, mycket tack vare Pebble Steel. De 400 000 sålda enheterna räknades om till 60 miljoner dollar i omsättning under förra året.

Enligt CNN verkar Eric Migicovsky inte allt för oroad över konkurrensen eller nyligen utannonserade Android Wear. Just nu jobbar de hårt med att titta på lösningar för en framtida produkt som ska göra den veckolånga batteritiden ännu bättre. 

Ska vi spekulera i det sista uttalandet gissar vi på att Android Wear inte ligger i Pebbles omedelbara framtid. Vad tror du att Pebble gör i form av design och funktioner inför en Pebble 2? Och kommer den kunna konkurrera med Moto 360 och liknande smarta klockor?