-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
Trots Galaxy Note 7-fiaskot
Samsung åter korat till mest pålitliga varumärket i Asien

Brinnande och exploderande telefoner har inte gjort konsumenterna nämnvärt skeptiska till Samsung. Det visar marknadsundersöknings-företaget Nielsens årliga undersökning av vilka varumärken som de asiatiska konsumenterna litar på mest.
Det är sjätte året på raken som Samsung plockar hem titeln ”mest pålitliga varumärket” i Asien. Det är inte bara anmärkningsvärt på grund av Note 7-debaclet, utan även på grund av att undersökningen inte heller är begränsad till asiatiska varumärken. Samsung slår bland annat stora etablerade varumärken som Apple och Nestle på fingrarna. Totalt 1 000 varumärken finns med i undersökningen, där man tillfrågat 6 000 personer i 13 asiatiska länder.
”Hanterade skandalen bra”
Att Samsung hamnat högst på listan beror förstås inte enbart på företagets smartphone-enheter, utan på att man har en bred produktflora och har vunnit konsumenternas tillit på en rad olika områden. Samsung menar själva dessutom att man hanterade hela Note 7-fiaskot med bravur, och att man därför lyckats bibehålla kundernas förtroende. Den saken kan förvisso ifrågasättas, då det initiala återkallandet präglades av en hel del rörighet.