-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
EMA Telstar: tips om biljettsläpp via SMS
Konsert- och turnéarrangören EMA Telstar vill med tjänsten satsa på vad man kallar "mobil, relationsskapande kommunikation till och från sina kunder".
Man kommer att kunna registrera sig som användare av tjänsten på EMAs websidor.
Det här är förmodligen bara en i raden av alla företag som framöver kommer att satsa på att nå ut till sina kunder via meddelanden i mobilen. CRM, eller Customer Relation Management, d v s hantering av kundrelationer eller kundvård, har länge varit ett av de områden som spåtts en stor tillväxt när väl mobilt Internet börjar skjuta fart. Likaså har det talats mycket om mobilen som en ny reklamkanal. Och det som ger CRM- och reklambranschen lite extra ståpäls är tanken på att man kan skräddarsy utskicken efter mobilanvändarens personliga profil. Detta eftersom mobilen inte är en massmedial kanal på samma sätt som tidningar eller radio och TV.
Som konsument kan man nog se saken på lite olika sätt. Å ena sidan kommer man - åtminstone ibland - känna en viss matthet över p>Slutligen hoppas jag att någon kommer ihåg att utveckla en motsvarighet till den "Ingen reklam, tack"-skylt jag har på min dörr. EMA Telstar tycker jag agerar föredömligt genom att man själv kan beställa eller avbeställa deras utskick.