Tappar kontakten med nätet
Iphone 4S-problem hos Tele2 och Telenor
[Uppdaterad 16.41] Ett antal Tele2-kunder som skaffat den senaste versionen av Iphone har drabbats av problem med att telefonen tappar kontakten med nätet. Samma problem verkar även ha drabbat Telenor-kunnder.
Utöver det batteriproblem som Apple bekräftat som en bugg i den senaste versionen av mjukvaran dras den senaste Iphone-modellen också med problem att hålla kontakt med vissa operatörers nät.
I Sverige har ett antal kunder hos Tele2 drabbats av problemen, bland annat en läsare som hörde av sig till Mobil.se efter att ha varit i kontakt med Tele2:s kundtjänst om att familjens två Iphones hade stora problem att behålla kontakten med nätet.
Hos kundtjänsten kunde man inte ge någon prognos för när felet beräknades vara avhjälpt. Istället gav man rådet att starta om telefonerna dagligen och den dag problemet var löst så skulle det märkas.
"Vi vet om att vissa kunder har problem med Iphone 4S och vi jobbar hårt och prioriterat på att lösa det så snabbt som möjligt", skriver Tele2:s presschef Annika Kristersson i ett meddelande till Mobil.se.
Hos såväl Tre som Telenor och Telia säger man sig inte har några nätrelaterade problem som är specifika för Iphone 4S.
Under dagen har Mobil fått uppgit om att även kunder hos Telenor med Iphone 4S ska vara drabbade av samma typ av problem med mottagningen. Uppgiften kommer från en läsare som varit i kontakt med Telenors kundtjänst och från kundtjänsten fått höra att många skulle vara drabbade av de nätrelaterade problemen och att man då hoppades att de skulle vara avhjälpta under denna vecka.
När Mobil kontaktar Telenors presstjänst på nytt står man fast vid sitt tidigare svar om att det inte finns några specifika problem med Iphone 4S.