Inte bara för företag
Konsumentfokus i Dialects nya butiker
Ungefär så här tänker sig Dialect att inredningen kan komma att se ut i butiken på Drottninggatan.
Dialect ska öppna ett tiotal nya butiker det närmaste året med ett nytt koncept som riktar sig till konsumenter med höga krav.
Under varumärket You by Dialect ska Dialect öppna ett antal butiker med en annan inriktning än de företagsinriktade butiker man har idag. De två första butikerna ska ligga på Kungsgatan i Stockholm och i Kista Galleria och vänder sig till konsumenter som man själva beskriver som ”krävande”.
Förutom att mobiltelefoner och datorer ska vara påslagna i butikerna ska de även vara försedda med sim-kort och uppkopplade så att man ska kunna testa ljudet under samtal och använda olika tjänster. I anslutning till You-butikerna kommer det även att finns Business Center och Servicepoints avsedda för Dialects företagskunder.
-Inom ett år kommer vi att ha tio butiker runt om i Sverige, säger Firas Mohamad, verksamhetsansvarig på YOU by Dialect, i ett pressmeddelande.
Butikerna på Kungsgatan och i Kista Galleria ska öppna i december.