-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
Inte bara för företag
Konsumentfokus i Dialects nya butiker

Dialect ska öppna ett tiotal nya butiker det närmaste året med ett nytt koncept som riktar sig till konsumenter med höga krav.
Under varumärket You by Dialect ska Dialect öppna ett antal butiker med en annan inriktning än de företagsinriktade butiker man har idag. De två första butikerna ska ligga på Kungsgatan i Stockholm och i Kista Galleria och vänder sig till konsumenter som man själva beskriver som ”krävande”.
Förutom att mobiltelefoner och datorer ska vara påslagna i butikerna ska de även vara försedda med sim-kort och uppkopplade så att man ska kunna testa ljudet under samtal och använda olika tjänster. I anslutning till You-butikerna kommer det även att finns Business Center och Servicepoints avsedda för Dialects företagskunder.
-Inom ett år kommer vi att ha tio butiker runt om i Sverige, säger Firas Mohamad, verksamhetsansvarig på YOU by Dialect, i ett pressmeddelande.
Butikerna på Kungsgatan och i Kista Galleria ska öppna i december.