Digitala plattformar

Ny giv från Adobe

Efter en förhandstitt i våras, släpper nu Adobe sin nya Digital Enterprise Platform för att skapa kundupplevelser i olika kanaler.

Publicerad Senast uppdaterad

Adobe Digital Enterprise Platform är en moduluppbyggd plattform för att skapa engagerande digitala kommunikation i olika kanaler - på webben, i mobolen och för print. Plattformen bygger bland annat på HTML5, Adobe AIR, Flash Player och Adobe Reader och får det fullständiga namnet "Adobe Digital Enterprise Platform for Customer Experience Management". Adobe sätter stort hopp till att det här kommer att bli framtidens verktyg för att hantera all marknadskommunikation som går ut från en organisation.

Störst fokus sätts till social och mobil kundinteraktion. Dessutom finns möjligheter till integration med Adobe Online Marketing Suite för att optimera digitala marknadskampanjer och skapa personligt anpassade digitala upplevelser för alla företagets kontaktvägar mot marknaden, från marknadsföring och försäljning till leverans och service.

Utvecklare och systemarkitekter får nu kostnadsfritt tillgång till en testversion av plattformen under 60 dagar. Verktygen i testversionen är anpassade till webbutvecklare, utvecklare av mobila gränssnitt och applikationer och kan laddas ner från Adobes hemsida. Adobe släpper parallellt även Flash Builder 4.5 och Flex 4.5 som har stöd för att bygga mobilappar för Android, BlackBerry PlayBook, iPhone och iPad.