-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
Rabattkuponger i mobilen
En av de stora företagen när det gäller rabattkuponger, Kuponginlösen, har inlett ett samarbete med webbplatsen Splashi.com kring rabattkuponger för mobiltelefoner.
I förra veckan testades tjänsten för första gången. Då fick de som besökt Splashi.com och tackat ja till den här typen av utskick en rabattkupong till sina mobiltelefoner. Pontus Ellefsson, vice vd på Kuponginlösen, tror att man inom kort kommer att genomföra större tester.
-Jag räknar med ett test med en kedja med 300 butiker under november, säger han.
Under början av andra kvartalet 2005 tror han att man ska komma igång med verksamheten för fullt.
En fördel framför vanliga rabattkuponger är att de kan skickas ut vid vissa tidpunkter till speciella användare. Till exempel hinner man skicka ut ett erbjudande om glass till en viss del av landet just när det är fint väder där, även om det bara skulle hålla i sig några timmar.
Kupongerna kan skickas ut som sms, mms eller med wap-push. De kan innehålla en streckkod, vilket gör det möjligt att läsa av telefonens skärm direkt i kassan, precis som en vanlig rabattkupong. Men om telefonen inte skulle klara att visa streckkoden går det att använda den sifferserie som alltid finns under en streckkod. Alla kuponger som löses in registreras i realtid och därför går det inte att utnyttja samma erbjudande två gånger.