-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
SMS-verktyg för undersökning
Marknadsundersökningen gick till på det sättet att en fråga sändes via SMS. Mottagaren skickade därefter svaret på samma sätt.
Undersökningens syfte var att undersöka mobiltelefonivanor och en mängd nya mobilteletjänster hos Europolitans kunder.
Och svarsfrekvensen blev oväntat hög och snabb.
- Ett så högt deltagande som vi fick är mycket ovanligt för traditionella marknadsundersökningar som utförs via brev eller intervjuer. Vid tidigare undersökningar har vi märkt hur det har blivit allt svårare att få folk att svara på frågor samtidigt som kraven och snabbheten ökar från uppdragsgivarna. Men via SMS svarar folk gärna och snabbt, säger lena Vogelius, VD och grundare av Wireless Opinion.
Redan inom en timme från de att frågorna skickats ut hade 50 procent av deltagarna svarat.