-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
SMS-verktyg för undersökning
Marknadsundersökningen gick till på det sättet att en fråga sändes via SMS. Mottagaren skickade därefter svaret på samma sätt.
Undersökningens syfte var att undersöka mobiltelefonivanor och en mängd nya mobilteletjänster hos Europolitans kunder.
Och svarsfrekvensen blev oväntat hög och snabb.
- Ett så högt deltagande som vi fick är mycket ovanligt för traditionella marknadsundersökningar som utförs via brev eller intervjuer. Vid tidigare undersökningar har vi märkt hur det har blivit allt svårare att få folk att svara på frågor samtidigt som kraven och snabbheten ökar från uppdragsgivarna. Men via SMS svarar folk gärna och snabbt, säger lena Vogelius, VD och grundare av Wireless Opinion.
Redan inom en timme från de att frågorna skickats ut hade 50 procent av deltagarna svarat.