-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
Dags att förnya
Clubhouse ändrar inriktning

Den tidigare så populära sociala plattformen Clubhouse övergår till att bli en meddelandetjänst.
Under pandemin slog tjänsten Clubhouse igenom med dunder och brak. Den gick ut på att använda kunde skapa virtuella rum för exempelvis möten, konversationer och föreläsningar, varvid besökare kunde ansluta till rummen för att lyssna på och medverka i sammankomsterna. Clubhouse fick även ett flertal andra tjänster som Twitter, Spotify, Facebook med flera att ge sig på liknande lösningar.
NU meddelar Clubhouse att man kommer att ändra inriktning på tjänsten, från mötesplatser där alla kan träffas till att användare som redan känner varandra ska kunna skicka chattar till varandra. Clubhouse själva beskriver det som att ”En chatt är en gruppchatt med enbart röst med dina favoritpersoner. Det är som ett klubbhusrum, men det sker asynkront så att du kan komma förbi och delta när det passar dig.”