-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Dags att förnya
Clubhouse ändrar inriktning
Den tidigare så populära sociala plattformen Clubhouse övergår till att bli en meddelandetjänst.
Under pandemin slog tjänsten Clubhouse igenom med dunder och brak. Den gick ut på att använda kunde skapa virtuella rum för exempelvis möten, konversationer och föreläsningar, varvid besökare kunde ansluta till rummen för att lyssna på och medverka i sammankomsterna. Clubhouse fick även ett flertal andra tjänster som Twitter, Spotify, Facebook med flera att ge sig på liknande lösningar.
NU meddelar Clubhouse att man kommer att ändra inriktning på tjänsten, från mötesplatser där alla kan träffas till att användare som redan känner varandra ska kunna skicka chattar till varandra. Clubhouse själva beskriver det som att ”En chatt är en gruppchatt med enbart röst med dina favoritpersoner. Det är som ett klubbhusrum, men det sker asynkront så att du kan komma förbi och delta när det passar dig.”