-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
Enklare att köpa mobilabonnemang via nätet

Näthandeln fortsätter att öka i Sverige, men försäljning av abonnemang på mobiltelefoner eller digital-tv är fortfarande ett problem. Nu har Netonnet och Posten tillsammans försökt göra det enklare.
Att köpa mobiltelefonabonnemang och abonnemang på digital-tv via nätet är inte helt lätt idag. Det här är något som många inom branschen inte gillar, näthandeln ökar, framför allt inom hemeletronikbranschen och därför försöker man nu lösa det.
Netonnet har inlett ett samarbete med Posten som ska göra det enklare att köpa abonnemang av olika slag via nätet.
- Utgångspunkten för den lösning vi utvecklat har varit att förenkla köpprocessen genom att ge kunderna bättre överblick av möjliga alternativ som erbjuds. Den är mer överskådlig än de presentationer man idag får i fysiska butiker, säger Johan Birgersson, Marknads- och Affärsutvecklingschef för NetOnNet i ett pressmeddelande.
Både Sony Ericsson och Telia Sonera säger att det här är en intressant lösning som de tror mycket på.
Det stora problemet har varit själva undertecknandet av avtalet, nu har Posten löst det så att kunden när han/hon lämnar ut produkten skriver under ett avtal som är både en utlämningsavi och avtal för abonnemanget.
Telefonen eller digital-tv abonnemanget kan användas direkt och man behöver inte vänta på något pappersavtal som är läget idag.