Felaktiga rykten om Djuice död
Det är i en intervju i branschtidningen Dagens Media som Telenor uppges ha flyttat över alla Djuiceabonnenter till Telenor. Men de här uppgifterna dementeras av Niklas Rosvall som är affärsområdes chef för Djuice.
- Vi har valt att koncentrera marknadsföringen till Telenor som varumärke och tills vidare tar vi därför inte emot några nya Djuice-kunder, berättar Rosvall när Mobil ringer upp.
Beslutet kan dock ändras om man upplever att Telenor inte kan attrahera den yngre målgruppen. Då kan Djuice åter öppnas för nya kunder.
- Vi har inga signaler idag om att Telenor inte skulle fungera som varumärke riktat till unga, men om det skulle hända kan vi lansera Djuice på nytt, säger Niklas Rosvall till Mobil.
Missförståndet om att Djuice kunder skulle flyttas över till Telenors varumärke stämmer alltså inte. Däremot valde Telenor i samband med köpet av Vodafone Sverige att flytta över kunderna från Tele2:s mobilnät som man tidigare använde för att istället flyta kunderna till det egna Vodafonenätet.