-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
Felaktiga rykten om Djuice död

Det är i en intervju i branschtidningen Dagens Media som Telenor uppges ha flyttat över alla Djuiceabonnenter till Telenor. Men de här uppgifterna dementeras av Niklas Rosvall som är affärsområdes chef för Djuice.
- Vi har valt att koncentrera marknadsföringen till Telenor som varumärke och tills vidare tar vi därför inte emot några nya Djuice-kunder, berättar Rosvall när Mobil ringer upp.
Beslutet kan dock ändras om man upplever att Telenor inte kan attrahera den yngre målgruppen. Då kan Djuice åter öppnas för nya kunder.
- Vi har inga signaler idag om att Telenor inte skulle fungera som varumärke riktat till unga, men om det skulle hända kan vi lansera Djuice på nytt, säger Niklas Rosvall till Mobil.
Missförståndet om att Djuice kunder skulle flyttas över till Telenors varumärke stämmer alltså inte. Däremot valde Telenor i samband med köpet av Vodafone Sverige att flytta över kunderna från Tele2:s mobilnät som man tidigare använde för att istället flyta kunderna till det egna Vodafonenätet.