-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
SJ-biljetter säljs i mobilen

Nu är det inte bara möjligt att få sin biljett levererad till mobilen. Lagom till en av årets största reshelger lanserar SJ en mobilsajt där man även kan köpa biljetter i sin telefon.
SJ:s mobilsajt erbjuder lite olika funktioner beroende på om man registrerat ett betalkort från en dator, eller sedan tidigare finns i tågbolagets kundregister genom exempelvis ett årskort. Gemensamt för alla användare är att man kan söka efter tider och priser för tågresor.
Den som är registrerad kan direkt boka och betala för en biljett som man sedan också får levererad till mobilen. Från mobilen kan man även ändra sina bokningar och se hur många poäng man samlat ihop om man är SJ Prio-kund.
Information från tågens tidtabeller finns alltså sökbar via SJ:s mobilsajt, som har adressen mobil.sj.se, oavsett om man är registererad eller inloggad. Sajten känns överlag genomtänkt och välstrukturerad.
Men krångligare blir det om man vill hålla koll på tåg som inte håller tidtabellen med hjälp av mobilen. Då hänvisar SJ istället till Banverkets mobila webbplats genom en länk från den egna mobilsajten.
När man har lämnat mobil.sj.se kan man både se de senaste trafikmeddelandena och även söka information om ett visst tåg under förutsättning att man har koll på dess nummer.
SJ uppger att den nya mobilsajten testades av 10 000 användare Prio-användare under hösten.