Frågan är: hur korkad kan man bli? Ringsignalsleverantören Microsound bryr sig tydligen inte alls om hur de får uppmärksamhet, bara att de får det. Egentligen borde vi därför inte alls skriva om det här, men deras tilltag är så outsägligt ointelligent, barnsligt och framför allt oproffsigt att vi känner att vi måste.
All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, heter det. Men någonstans går gränsen för när det inte längre gynnar ett företag att nämnas. Och här är den nådd.
Idag har nämligen Microsound gjort det ovanligt pubertala draget att skicka ut ett pressmeddelande där man skriver att man tagit fram en tyst ringsignal. Mycket underligt, tänkte vi. Men ringde ändå upp Ivan Wåhlström på Microsound för att fråga vad saken egentligen handlade om.
Ivan Wåhlström, kan du kanske utveckla det här om "tysta ringsignaler"?
- Äh, nej, det är ett skämt, alltså.
Jaha, så du tar upp vår dyrbara tid med ett dåligt skämt. Skäms!
- Hi hi, det ringer journalister mest hela tiden för att kolla upp det hela. Jag menar, tysta ringsignaler, hallå....
Och vad är syftet med det här då?
- Att få uppmärksamhet...
Nej, skärp er Microsound om ni vill att folk ska tro att ni är ett seriöst företag!