-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Bara göra det enkelt
Apples sim-kort inte så speciellt som du tror

I en intervju säger Apples Greg Joswiak att Apples sim-kort inte har så stor inverkan på branschen som många tror.
Apple fick en del uppmärksamhet efter lanseringen av nya Ipad Air 2 (vi har testat den, läs testet av Ipad Air 2 här), eftersom man i USA skickar med Apples eget sim-kort med enheten. Med Apple SIM kan du som användare välja abonnemang direkt i plattans menyer och då utan bindningstider. Dessutom beskriver Apple det i sin marknadsföring det som att man på exempelvis semester tillfälligt ska kunna aktivera ett datapaket hos en operatör i det land man reser till.
Den som hoppats på att Apple SIM skulle komma även till Iphone ser dock ut att bli besviken. På konferensen Code Mobile arrangerad av Re Code sa Apples ansvarige för Iphone Greg Joswiak att det i Ipad främst handlar om att göra det enkelt. Till skillnad från Iphone som framförallt säljs av operatörer världen över säljer Apple de flesta Ipads själva via butiker eller hemsidan. Apple SIM, sa Greg Joswiak handlar om att göra det så enkelt som möjligt för kunden att välja operatör. Att ta samma koncept till Iphone säger han inte ens diskuterats.
– Jag tror inte att du går till en Verizon- butik och ber att få teckna ett abonnemang hos operatören AT&T, sade han under intervjun på konferensen.