-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
Comviq/Tele2 erövrar Europa
Samtal kring köpet har förts i några månader innan NetCom idag presenterade budet på en snabbt ihopkallad presskonferens i Stockholm.
Om aktieägarna godkänner affären tänker NetCom etablera varumärket Tele2 i 18 europeiska länder. Något som Comviq/Tele2:s vd Lars-Erik Jarnheimer tror kommer att gynna kunderna.
- Till exempel kostnaderna för produktutveckling kommer att sjunka när vi kan dela de kostnaderna på 18 länder.
Och i och med att sådana kostnader sjunker kan kanske även avgifterna mot kunderna falla, eller i alla fall ligga kvar på samma nivå ett tag framöver.
Just att Tele2 lanseras i alla 18 länder underströks starkt och Jarnheimer menade det är en av de viktigaste effekterna av affären.
- Vi blir en av de stora spelarna och framför allt blir det en styrka i varumärket Tele2.