Halebop växer snabbast i landet

Publicerad Senast uppdaterad

Halebop har länge fört en tynande tillvaro, den första riktiga uppgången i antalet abonnenter fick bolaget när de införde flat rate på SMS för några år sedan. Sedan dess har Telia tagit över ägandet av bolaget, även om de enligt chefen för Halebop, Tobias Lennér är ett helt självständigt bolag inom Telia koncernen.

Halebop har inga stora marknadsföringskampanjer, inte heller några stora resurser att växa och bli riktigt stora. Men med små medel och låga kostnader har nu genombrottet kommit för Telia.

- Vi har lyssnat till våra kunder och skapat ett starkt erbjudande som är attraktiva för många, säger Tobias Lennér, chef på Halebop.

Är du förvånad över den stora tillströmningen av kunder den senaste tiden?

- Nej, det är jag inte.

Vad säger era ägare Telia om framgångarna då?

- De är glada så länge vi växer starkt och inte tar en oproportionerlig andel av Telias kunder. Idag tar vi kunder från alla våra konkurrenter.

Hur stora få ni egentligen bli innan Telia säger stopp?

- De har inte sagt hur stora vi får bli. Men i det segmentet som vi verkar, bland ungdomarna är det bra att vi växer, säger Tobias Lennér.

I mars började alltså inflödet av antalet abonnenter att öka drastiskt, då sänktes samtalspriset till 0 kronor per minut inom Halebop och 99 öre per minut till övriga operatörer, oavsett vilken operatör och oavsett tid på dygnet. Sedan mars månad har företaget fått 100 000 nya kunder, med andra ord en väldigt stor procentuell ökning av antal kunder.

Tjänar ni några pengar idag?

- Våra resultat är inte offentliga, men vi har låga kostnader med lågbudgetvariant av marknadsföring.

Men tjänar ni några pengar på er verksamhet?

- Det kan jag inte svara på. Jag säger bara att det går bra för oss.