-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
Mobilgiganten ska utmana Katshing

Inom kort öppnar en ny webb-butik för mobiltelefoner, Mobilgiganten, som ska utmana Katshing och de andra onlinebutikerna med låga priser och avancerade sök- och jämförelsefunktioner som ska underlätta valet av mobil.
Enligt uppgift skulle Mobilgiganten ha slagit upp de virtuella portarna redan i måndags, men än så länge visas bara en startsida där det står att butiken är under uppbyggnad och kommer att vara tillgänglig inom kort.
Enligt vad Mobil erfar har man på Mobilgiganten lagt ner en hel del energi på butikens design och användargränssnitt. Bland annat ska butiken ha en smart sökmotor som letar upp telefoner på kriterier och rekommenderar tillbehör efter besökarens beteende. Webbsidan ska även vara snabbladdad.
Grundarna har bakgrund i företaget 3 Visions AB, och Mobilgiganten har ingenting med Elgiganten att göra. Med tanke på namnlikheten, att Elgiganten också säljer mobiltelefoner, och att Mobilgiganten liksom Elgiganten har färgen grönt som huvudfärg i sin logotype är det inte omöjligt att Elgiganten kommer att protestera mot namnvalet.