-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Mobilgiganten ska utmana Katshing

Inom kort öppnar en ny webb-butik för mobiltelefoner, Mobilgiganten, som ska utmana Katshing och de andra onlinebutikerna med låga priser och avancerade sök- och jämförelsefunktioner som ska underlätta valet av mobil.
Enligt uppgift skulle Mobilgiganten ha slagit upp de virtuella portarna redan i måndags, men än så länge visas bara en startsida där det står att butiken är under uppbyggnad och kommer att vara tillgänglig inom kort.
Enligt vad Mobil erfar har man på Mobilgiganten lagt ner en hel del energi på butikens design och användargränssnitt. Bland annat ska butiken ha en smart sökmotor som letar upp telefoner på kriterier och rekommenderar tillbehör efter besökarens beteende. Webbsidan ska även vara snabbladdad.
Grundarna har bakgrund i företaget 3 Visions AB, och Mobilgiganten har ingenting med Elgiganten att göra. Med tanke på namnlikheten, att Elgiganten också säljer mobiltelefoner, och att Mobilgiganten liksom Elgiganten har färgen grönt som huvudfärg i sin logotype är det inte omöjligt att Elgiganten kommer att protestera mot namnvalet.