-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
Sms-problem hos Halebop

Sedan några dagar tillbaka når vissa av de sms som Halebops kunder skickar inte mottagaren, samtidigt som kunderna ibland får felaktiga besked om att skickade meddelande inte gått fram, enligt Gabriella Westin på Halebop.
På Halebop uppger man att det sedan några dagar tillbaka varit problem med sms-trafiken. Det yttrar sig bland annat i att en del kunder som skickat sms fått ett felaktigt meddelande om att det skickade sms:et inte kommit fram till mottagaren. Gabriella Westin, pressansvarig på Halebop, säger först att det bara rör sig om ett felaktigt meddelande som dyker upp hos kunder som skickar sms.
- En del av våra kunder får ett meddelande på sin display, men det når mottagaren ändå, säger Westin först till Mobil, men nyanserar sig sedan:
Meddelandena når alltså mottagarna i alla fall?
- I de allra flesta fall ska det gå iväg.
Hur många är det som drabbats av det här?
- Det är ett väldigt begränsat problem.
Kommer de som inte har kunnat skicka sms att kompenseras på något sätt?
- Det får vi kolla på från fall till fall, säger Westin.
Har man haft problem med att skicka sms får man vända sig till Halebops kundtjänst om man vill begära ersättning.
Gabriella Westin kan inte svara på när man räknar med att ha löst problemet, men hon säger att man "jobbar med det för fullt".