-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Stadium, Statoil och Mcdonalds testar Facebooks Check-in annonser
Nu lanseras Facebooks positionsannonser Check-in Deals i Sverige. Först ut är stora kedjorna Statoil, Mcdonalds och Stadium.
Facebook Check-in Deals är en del av Facebooks satsning på position och positionsbaserad marknadsföring. Användarna checkar in med Facebook-appen vid en butik eller restaurang och får då tillgång till erbjudanden som till exempel en gratis milkshake vid köp av en meny, som Mcdonalds erbjuder idag.
Tjänsten har funnits i USA en tid och nu kommer den alltså till Sverige. Positionsbaserade erbjudanden har länge spåtts bli populärt och när nu Facebook lanserar möjligheten så lär många fler svenska företag börja testa möjligheterna.
Men det kommer troligen att behövas några försök för de flesta aktörer att hitta rätt sätt att använda den nya kanalen och integrera den med andra försäljnings- och marknadsföringskanaler.
Det finns flera andra ktörer som erbjuder ungefär samma sak som till exempel välkända Foursquare eller svenska Rabble.