-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Tele2 har lagat mobilsvar
Det var under gårdagen som Tele2:s problem gjorde att många kunder inte kunde komma åt sina mobilsvar och de som ringde fick heller inte möjlighet att lämna meddelanden. När Mobil nu provar ett abonnemang som var drabbat igår är problemet löst.
Det går åter att nå mobilsvaret, men det inlästa svarsmeddelandet har raderats och måste därför läsas in på nytt. Ett sms har strax efter elva på förmiddagen idag skickats ut till några av de drabbade kunderna, men alla har ännu inte fått meddelandet.
- Klockan tre i natt beslutade vi oss trots allt för att radera de meddelanden som fanns och från den tiden fungerar allt igen, berättar Malin Sparf Rydberg, informationschef på Tele2.
Alla drabbade kunder är tvugna att läsa in ett nytt svarsmeddelande och instruktioner för hur detta går till har Tele2 lagt upp på sin hemsida.
- Vi kan inte säga hur många som drabbats, men så fort det är en kund som drabbas så är det givetvis beklagligt. Det är i alla fall en mindre del av våra kunder som råkat ut för det här problemet, säger Malin Sparf Rydberg.
Tele2 håller just nu på att i omgångar skicka ut sms till de drabbade kunderna med information om att problemet numera är avhjälpt.