Tele2 har lagat mobilsvar

Publicerad Senast uppdaterad

Det var under gårdagen som Tele2:s problem gjorde att många kunder inte kunde komma åt sina mobilsvar och de som ringde fick heller inte möjlighet att lämna meddelanden. När Mobil nu provar ett abonnemang som var drabbat igår är problemet löst.

Det går åter att nå mobilsvaret, men det inlästa svarsmeddelandet har raderats och måste därför läsas in på nytt. Ett sms har strax efter elva på förmiddagen idag skickats ut till några av de drabbade kunderna, men alla har ännu inte fått meddelandet.

- Klockan tre i natt beslutade vi oss trots allt för att radera de meddelanden som fanns och från den tiden fungerar allt igen, berättar Malin Sparf Rydberg, informationschef på Tele2.

Alla drabbade kunder är tvugna att läsa in ett nytt svarsmeddelande och instruktioner för hur detta går till har Tele2 lagt upp på sin hemsida.

- Vi kan inte säga hur många som drabbats, men så fort det är en kund som drabbas så är det givetvis beklagligt. Det är i alla fall en mindre del av våra kunder som råkat ut för det här problemet, säger Malin Sparf Rydberg.

Tele2 håller just nu på att i omgångar skicka ut sms till de drabbade kunderna med information om att problemet numera är avhjälpt.