-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
Telenor håller marknadsandel, tjänar mer pengar

Telenor ligger stadigt på 17 procent av mobilmarknaden, men man har fått fler abonnemangskunder och tjänar mer pengar per mobilkund. Det visar Telenor Sveriges kvartalsrapport för andra kvartalet i år.
- Vi ser en ökad användning av mobila tjänster inom både tal och data samt en ökad efterfrågan på snabbt bredband, säger Johan Lindgren, vd för Telenors svenska verksamhet.
Telenors mobilverksamhet i Sverige omsatte 1 9 miljarder kronor under andra kvartalet, vilket var en ökning med 17 procent jämfört med föregående år. Ökningen beror enligt Telenor främst på fler kunder med abonnemang och ett ökat användande av vanlig rösttelefoni.
Telenor hade vid kvartalets utgång 1,8 miljoner mobilkunder, en ökning med 7 procent jämfört med samma period året innan, och en ökning med 57 000 kunder jämfört med första kvartalet. Av dessa är 528 000 kontantkortskunder. Vinsten före skatt och finansiella poster (EBITDA) för mobilverksamheten var 381 miljoner kronor.