30 dagar

Telia inför testperiod på abonnemang

Testa i 30 dagar och säg upp hela klabbet om du inte är nöjd, det är Telias nya erbjudande för nya och befintliga kunder.

Publicerad Senast uppdaterad

Från och med måndag den 20:e oktober inför Telia en testperiod på deras fem stora tjänsteområden; mobiltelefoni, mobilt bredband, fast telefoni, fast bredband och övriga tjänster.

Tanken är att nya och befintliga användare ska kunna testa företagets tjänster en månad för att se om det funkar för dem och om de inte är nöjda är det bara att lämna tillbaka rubbet, även med tillhörande hårdvara om du skulle köpt ett abonnemang med mobil till exempel.

Den nya tjänsten innefattar inte kontantkort, tv-apparater, kanalpaket från Viasat, kostnader för utlandssamtal eller roaming, hårdvara som köps separat eller tjänster som köps hos Telias återförsäljare. Men i övrigt är det helt enkelt som en provmånad där du bara behöver betala för första månaden.