-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
Uppdaterat om 6230
Flera läsare mailade Mobil i förra veckan om att de hade problem med nya Nokia 6230. Mobilen skulle starta om sig utan förvarning, men problemet verkade gälla långt ifrån alla telefoner. Mobil började undersöka saken. Och det visade sig vara svårt att få något bekräftat.
En rundringning till flera butiker visade att ungefär hälften stoppat försäljningen av 6230. Vodafone Stores tillhörde dessa butiker och det hade enligt personalen gått ut ett internmail med information om att det var fel på vissa 6230.
Anledningen sades först ha något med gprs-inställningarna att göra. Men i ett mail från en butikschef på Vodafone Stores till Mobil sägs att mobilen startar om redan när man "hanterar menyerna".
Nokia vill givetvis undersöka mobilerna som startat om sig och man kommer under morgonen att få flera 6230 från butiker som säger sig ha problem med mobilen. Man kommer sedan under dagen att testa mobilerna. Tidigast imorgon är testerna klara och vi kan då ha mer information om var problemet (mobilen, operatörer eller inställningar) ligger och hur utbrett det är.
OBS! Mobil testar Nokia 6230 i nästa nummer. Ovanstående påverkar INTE vare sig testresultatet eller betyget!