-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
Ett år fick vara tillräckligt
Facebook lämnar podcasts efter ett år

Podcasts kommer inte längre att vara en del av Facebooks utbud.
Det var i april förra året som Facebook gav sig in i marknaden för podcasts där man tog upp konkurrensen med bland andra Spotify och Apple. Satsningen verkar dock inte ha slagit tillräckligt väl ut, och enligt publikationen Bloomberg kommer man nu att dra sig podcastmarknaden. Redan denna vecka kommer man att plocka bort möjligheterna att lägga upp nya podcasts, och den 3 juni kommer sändningar inte längre att vara tillgängliga på det sociala nätverket.
Nedstängningen omfattar även Soundbites samt hela det som kallas för audio hub. Meta har inte gått in på varför utan säger bara i ett uttalande att ”Vi utvärderar ständigt de funktioner vi erbjuder så att vi kan fokusera på de mest meningsfulla upplevelserna.” Man har inte heller några planer på att själva gå ut med nedstängningen av podcasts, utan har i ett meddelande sagt att de överlåter till innehållsskaparna hur de vill meddela sina lyssnare att tjänsterna kommer att försvinna.