-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
Blackberry 10
Säljmanual avslöjar mer om BB10

En läckt powerpoint-presentation avslöjar fler detaljer kring Rims kommande flaggskeppsmobil BB10.
Den läckta manualen ska enligt Crackberry.com vara ett del i en onlineutbildning för säljare. Det är alltså inte hundra procent säkert att bilderna på mobilen eller skärmdumpar på operativsystemet ser ut som de kommer att göra när Blackberry 10-luren lanseras den 30:e januari.
Enligt powerpoint-dokumentet har den kommande mobilen en Qualcom Snapdragon S4-processor, ett 1800 mAh batteri och den 4,2 tum stora 720p-skärmen har en pixeltäthet på 356 dpi. Dokumentet går också igenom huvudfunktioner som ska fungera som usp:ar (unique selling proposition). Dessa innefattar Blackberrys skärmtangentbord, Blackberry Remeber som bland annat sammanställer och synkar innehåll, kalendern, videochatfunktionen BBM, webbläsaren och Time Shift-läget som fångar ögonblick precis före och efter att du tar en fotografi. På så sätt ska du kunna välja exakt vilken bildruta som ska utgöra det slutgiltiga resultatet.

I översikten står det att säljaren som tar onlinekursen kommer att kunna "känna igen och identifiera karaktäristiska drag hos människor som kan ha nytta av att använda Blackberry 10", veta "vad Blackberry 10-upplevelsen handlar om" samt "beskriva funktonerna och fördelarna med Blackberry 10".
Dokumentet innehåller även slogans som säljarna kan använda sig av eller tänka på, exempelvis "Blackberry är för människor som vill vara framgångsrika, vad än deras definition av framgång är". Om det är karaktäristiskt för just potentiella Blackberry-kunder, det får ni själva ta ställning till.