-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
För jobbet
Facebook lanserar Slack-utmanaren Workplace

Efter två år av intern testning så har Facebook släppt den jobbfokuserade tjänsten Workplace.
Workplace by Facebook fungerar ungefär på samma sätt som Facebook fast med fokus på arbetsplatsen och ens kollegor istället för privata vänner. En väsentlig skillnad är att Workplace inte är gratis, istället tas det ut en avgift per användare.
För närvarande är Workplace billigare den populära konkurrenten Slack. Workplace kostar mellan 1 till 3 dollar per användare, Slack kostar 6,67 dollar per användare.
Workplace-inloggningen är separerad från ens vanliga Facebook-konto. Den förstnämnda har ingen reklam på sidan utan istället så fokuserar den på meddelanden och gruppkommunikation. Några traditionella jobbverktyg som ordbehandlare finns inte i dagsläget.
Enligt Recode är det redan över 1000 företag som använder Work. De anslöt sig under beta-testningsstadiet men nu får de alltså börja betala för programvaran. Hur många av dem som fortsätter att använda Work när det numera inte är gratis återstår att se.