Social
Uppkopplade hörlurar
Muzik One-hörluren har programmerbara knappar som kan styra Spotify och dela låtar på Facebook.
Twitter är ett av företagen som har investerat i hörlurstillverkaren Muzik. Varför i guds skull har Twitter investerat i hörlurar kan man fråga sig? Jo, utöver att de ser en potentiell inkomstkälla, så är det för att Muziks första hörlurar Musik One inte är som alla andra hörlurar, de är nämligen “smarta”.
Lurarna har kapacitiva och programmerbara knappar på sidokåporna. Hörlurarna är integrerade med sociala tjänster som Spotify, Twitter och Facebook, och det innebär bland annat att man kan styra Spotify eller dela låtar på Facebook utan att behöva plocka fram mobiltelefonen. Lurarna kan också användas för att ringa med via röststyrning och de har stöd för IFTTT så man exempelvis kan släcka hemmets lampor med den.
Utöver de “smarta” funktionerna så har lurarna en påstådd batteritid på upp till 30 timmar, utbytbara öronkuddar, analog 3.5 millimeters ljudport, dubbla mikrofoner med brusreducering för mobilsamtal och 50 foots (cirka 15 meter) Bluetooth-avstånd.
Muzik One kostar 299 dollar (cirka 2540 kronor).
Källa