Apples Mobile Me - nu ska det snart funka också

Apple har meddelat att de nu lyckats rätta till de mest allvarliga felen i den nylanserade tjänsten Mobile Me. Man har återskapat förlorad e-post, men fortfarande dras Mobile Me med problem.

Publicerad Senast uppdaterad

Det är på en blogg på sin webbplats som Apple löpande tvingats redogöra för alla problem Mobile Me råkat ut för sedan lanseringen och vad man gör för att överkomma dessa problem. E-post har försvunnit för en procent av användarna och efter att ha återskapat dessa mail och åtgärdat problemet hoppas Apple att man nu kan anstränga sig för att förbättra andra delar av tjänsten.

Utöver problemen med e-posten har det även upptäckts ett synkroniseringsproblem. Tanken med Mobile Me är att kontakter, kalender och e-post ska synkas sekundsnabbt mellan pc, mac och Iphone samt Ipod Touch. När tjänsten väl kom i drift visade det sig dock att uppdateringen i bästa fall tog en kvart på sig och ibland att synkningen av vissa uppgifter inte fungerade alls. Detta är något som även vi på Mobil drabbats av, ett problem som ännu inte är löst trots att vi följt de instruktioner för att lösa det som återfinns på Apples webbplats. De här problemen delar vi även med en hel del användare som delat med sig av sina erfarenheter av tjänsten på p>Apple har upprättat en chatlinje på sin webbplats där drabbade kan få hjälp, men den visar sig bara gälla de en procent som drabbats av försvunnen e-post.