De svenska operatörerna satsar på billigare MMS

Publicerad Senast uppdaterad

Kritiken mot Telenors höga prissättning på MMS har varit ganska tuff. Och nu säger också de svenska operatörerna att de inte tror på för höga priser på MMS.

- Spontant tycker jag att elva kronor låter dyrt. Vi är övertygade om att MMS kommer att drivas av ungdomar och de har inte råd med så höga priser, säger Fredrik Berglund, VD för Tele2 i Sverige, till Dagens Industri.

En rimlig prisnivå bör vara ungefär som att skicka ett vykort, har Keneth Karlberg, chef för Telia Mobile, tidigare sagt.

Även Europolitan säger indirekt att det gäller att inte lägga sig på för högt pris:

- Vi följer diskussionerna och tror att människor är villiga att betala för MMS, men det måste vara i relation till övriga tjänster på marknaden. Sedan beror det på vad konkurrenterna gör, säger Johan Holmgren, informationschef på Europolitan, till DI.