Hello-Kitty-mobil ska tilltala unga kvinnor

Skal, skärmgrafik och ringsignaler. Det är fokus på Benq-Siemens "flickvänliga" Hello-Kitty-mobil AL26. Men förmodligen kommer den inte hit. "Hello Kitty går inte hem i Sverige", resonerar Benq-Siemens.

Publicerad Senast uppdaterad

Målgruppen för telefonen är enligt Benq Mobile "unga modemedvetna kvinnor". Förutom formgivningen är AL26 definitivt ingen uppseendeväckande mobiltelefon. Den saknar kamera, skärmen har en måttlig upplösning på 130x130 pixlar med 65000 färger.

På köpet med den nya Hello-Kitty-telefonen får man däremot en bärväska, även den (givetvis) med Hello-Kitty-design.

Men rosa små katter går inte hem i Sverige.

- Hello Kitty är inte så populärt i Norden som i andra länder. Utgångspunkten är att den inte kommer till Norden, säger Stig Gronemann på Benq-Siemens nordiska kontor till Mobil.