Jag har provat allt

Publicerad Senast uppdaterad

Telefonen är viktig, men minst lika viktig är abonnemanget du utrustar den med. Faktum är att jag avverkat alla de stora svenska operatörerna och det har alltid slutat i besvikelse.

Personligen tittar jag mycket på vilka tjänster som erbjuds när jag väljer abonnemang, men visst finns det även andra faktorer som spelar in. Telias problem i veckan där all mobil surfning slogs ut aktualiserar att nätet måste ha både täckning och driftsäkerhet.

Ändå är det andra faktorer som fått mig att byta operatör. Ständiga tekniska problem har varit ett. En annan gång tröttnade jag på evighetslånga köer till en kundtjänst som inte har några svar. Fakturor som inte stämmer kan också få en att tveka över operatörsvalet.

Jag är tacksam över att inte arbeta hos en mobiloperatör, för onekligen finns det mycket saker som kan gå fel. Kanske är det så att operatörsbyte och variation förnöjer för hur som helst är det numera väldigt smärtfritt att byta operatör och samtidigt behålla sitt nummer. Det gör att det inte finns anledning att stanna om man inte är nöjd.

Erik Mörner, Mobil