Patrik Lundín, ansvarig för reklamationer på Siemens, hur länge har ni känt till det här felet?
- Om jag ska vara ärlig så visste vi vad det var för fel en till två månader efter släppet.
Finns det några mobiler nu ute i handeln som har det här felet?
- Nej, det ska det inte finnas. Men jag kan ju å andra sidan inte svara på om något exemplar ligger kvar på någon hylla.
Vad kan man göra som kund om man har köpt en telefon med nämnda fel?
- Man kan gå till sin återförsäljare som skickar den vidare på service. Och som kund får man också nya funktioner i telefonen, som inte fanns när den utvecklades. På S35, till exempel, får man möjlighet att ändra kontrasten.
Men har man som kund ändå inte rätt att få veta att felet kan finnas, vid köptillfället? Så att man kan uppdatera telefonen på en gång.
- Jo, det kan jag köpa. Jag försöker också lägga så mycket information som möjligt på återförsäljarna, både för att avlassa oss själva och för att hjälpa kunder. Men ofta åker informationen direkt ner i soporna. Jag tycker att jag har gjort allt jag kunnat i det här fallet.