Nokias egen kundtjänst kände inte till 8210:s garantitid
För några dagar sedan skrev Mobil att garantitiden förlängs med ytterligare ett år när det gäller produktionsfelet på Nokia 8210:s display. Garantitiden för displayen blir därmed två år när det gäller exemplar som har producerats mellan oktober 2001 och januari 2002.
Sedan artikeln publicerades har vi fått ett antal mejl från läsare som varit i kontakt med både olika återförsäljare och med Nokias egen reklamationstjänst.
Men varken Nokia Reklamationer eller återförsäljarna har informerats om den förlängda garantin. Användare som hört av sig har fått budet att det endast är tre månaders förlängd garantitid som gäller.
Men nu ska Nokias auktoriserade servicebutiker och Nokia Reklamationer vara informerade om den nya garantin, enligt Karin Sternius, pressansvarig på Nokia Mobile Phones.
Återförsäljare som har frågor angående Nokia 8210 kan därmed ringa någon av Nokias auktoriserade servicebutiker eller Nokia Reklamationer.