Populärt med SMS och mobila spel
BlueFactory är en av de större leverantörerna i Sverige när det gäller mobila underhållningstjänster. Deras undersökning visar att vi använder mobiltelefonen till så mycket annat än att bara prata i den.
Följande har BlueFactory kommit fram till:
- Varannan svensk i åldern 16 till 34 år skickar mer än ett SMS varje dag.
- Tjejer skickar SMS oftare än killar
- Hälften av alla ungdomar mellan 16 och 19 år spelar spel en eller flera gånger i veckan.
- Tjejer föredrar kortspel och frågsporter.
- Killar spelar hellre kampspel och rollspel.
Totalt var det 1390 svenskar i åldern 16 till 34 år som svarat på BlueFactorys frågor hur de använder sin mobiltelefon.
- Ungdomar har anammat den mobila livsstilen och vill kunna spela var och när de vill, säger Soki Choi, VD på BlueFactory. Mobil livsstil drivs av sociala trendsättare som är mer intresserade av att ha kul än av själva tekniken, tillägger Soki.