Priset stoppar Glocalnets mobilabonnemang
På hemsidan finns det fortfarande möjlighet att få svar på frågor om sitt tecknade mobilabonnemang, men under rubriken "Våra tjänster" finns mobiltelefoni inte längre med.
Från Glocalnets kundtjänst får vi först beskedet att man stoppat försäljningen för att som man säger "se över erbjudandet". När vi vid ett senare tillfälle ställer samma fråga till kundtjänst får vi svaret att abonnemanget säljstoppats. Anledningen får vi då veta är att en systemuppdatering satt stopp för mobilsatsningen.
Glocalnets marknadschef Martin Tivéus menar att det är priset som är anledningen.
- Vi har upphört med att sälja vårt mobilabonnemang eftersom vi inte kunnat få tillräckligt bra priser på nätkapacitet, säger han.
Glocalnet behåller de mobilkunder som redan finns hos företaget, men det går alltså inte att nyteckna mobilabonnemang.
Glocalnet hyr nätkapacitet av Vodafone Sverige och utnyttjar deras mobilnät för sina mobiltjänster.