Rörigt kring ringuppsignaler
I onsdags sade Malin Rydberg, pressansvarig hos Tele2comviq, att det då av någon anledning inte fungerade att beställa ringuppsignaler via sms från den ena av de två leverantörerna som tillhandahåller ringuppsignalerna om man hade ett nummer som porterats till Tele2comviq från Vodafone. Kort efter att vi fått det beskedet testade vi att beställa från den andra av de två leverentörerna och under eftermiddagen och kvällen gjorde vi flera försök att beställa ringuppsignaler från båda leverantörerna utan att få det att fungera. Dessutom var våra nummer inte porterade från Vodafone utan från Telia. Därför valde vi att skriva om de problem som Tele2comviq tycktes ha med att få tjänsten att fungera från start för alla sina kunder, vilket man utlovade i marknadsföringen.
Nu har Tele2comviq gett en annan förklaring till problemen. Enligt Malin Rydberg berodde problemen på att Tidningen Mobils avtal med Tele2comviq precis hade omförhandlats. Det hade lett till en omläggning av prisplanen för våra abonnemang. Arbetet med detta genomfördes med början efter lunch på onsdagen och var avslutat på torsdag morgon. Därför gick det under den tiden inte att köpa innehåll via Tele2comviq.
Nu hoppas vi på Mobil att alla oklarheter kring detta ska vara utredda.